Wat is Evangelisatie?

Evangeliseren is meer dan iets voorlezen of mensen het zondaarsgebed laten lezen. eren Evangeliseren heeft heel erg te maken met jouw eigen karakter en hoe God jouw gemaakt heeft.

Maar we spiegelen ons vaak aan de evangelist. Die is geroepen door God om het Lichaam op te bouwen en de Heiligen toe te rusten. We herkennen de evangelist vaak aan zijn ‘vlotte babbel’, uitstekend voorkomen, extraverte karakter, passie voor de verlorene en een onuitputtelijke vrijmoedigheid. We denken dat als we willen leren evangeliseren we allemaal zo moeten zijn. Dat is een leugen en helemaal niet de bedoeling.

Evangeliseren doet iedereen op zijn eigen manier JIJ maakt Jezus zichtbaar!

''Evangelisatie is liefde brengen vanuit liefde''

Li

Evangeliseren kun je leren

Wij geloven dat mensen Jezus nodig hebben maar hoe gaan de mensen van hem horen? Dit kan op verschillende manieren denk hierbij aan: Social Media, iemand uitnodigen voor het eten, iemand liefdevol helpen en nog veel meer. Mensen zien Jezus in JOU! Als jij vol bent van Hem. Een van de manieren om te evangeliseren is door de straat op te gaan zoals wij dat doen met de GoGroup. We gaan de straat op vaak met een gitaar om liefde te brengen en vertellen over de goede boodschap. Iedereen doet dat op zijn of haar eigen manier! Iets wat je erbij kan helpen is de GO methode. Soms is het best moeilijk om uit te stappen maar doormiddel van de GO methode en lessen hoe je uitstapt in evangelisatie kun jij straks de straat op om over Jezus te vertellen zonder dat jij je schaamt. Ben jij erbij?

Genade, God houdt van jou en ook van zijn verloren kinderen.

Soms maken mensen een verkeerde keuze. Net als de verloren zoon in het bijbelverhaal Lucas 15. Ondanks dat de zoon weg ging bij zijn vader en veel verkeerde keuzes maakte, stond de vader met open armen en vol liefde op hem te wachten. Zo mogen ook wij met open armen en vol onvoorwaardelijke liefde Gods verloren kinderen bereiken om ze terug te brengen naar huis. 

Overgave, God wilt dat jij je overgeeft aan Hem zodat Hij zijn werk kan doen in jou om mensen te bereiken.

Misschien vind jij het wel super spannend om mensen over Jezus te vertellen. Daarom is volledige overgave aan God belangrijk. Als je je helemaal overgeeft aan Hem en aan Hem al je angsten, onzekerheden, schaamte en problemen geeft, kan Hij aan het werk in jou. Je mag op God vertrouwen dat Hij je helemaal veranderd. Hij zal je moed en kracht geven om over Hem te vertellen.

Elke week op Woensdag van 19:00  tot 21:00 word er geëvangeliseerd in:

Week 1: Scherpenzeel met als verzamelplek: BreeHoek 

Week 2: Woudenberg met als verzamelplek: Albert heijn 

Week 3: Renswoude met als verzamelplek: Plus 

Week 4: Ede met als verzamelplek: Station Ede Centrum 

Help jij mee?

Wil jij ons meehelpen Nederland over Jezus te vertellen? Meld je dan aan!

"Evangelisatie helpt mij om mijn blik op anderen te richten en niet alleen met mijzelf bezig te zijn. Ook is het een praktische manier om mijn geloof uit te leven."

Bartel